ورود/ثبت نام

فروش و نصب انواع سپتیک تانک پلی اتیلن

Sales and installation of various types of polyethylene septic tanks

دسته بندی: رپورتاژ
112 تعداد بازدید
0 تعداد کامنت
تاریخ به‌روزرسانی:
05 مرداد 1403
تاریخ انتشار:
05 مرداد 1403

سپتیک تانک پلی اتیلن

کار سپتیک تانک پلی اتیلن تصفیه میکروبی فاضلاب به کمک فرایندهای ته نشینی T شناورسازی و بیولوژیکی روی آن می باشد و همچنین جلوگیری از کور شدن سوراخ های چاه های جذبی که پذیرنده فاضلاب هستند. سیستم های سپتیک نوعی تاسیسات فاضلاب در محل ساده (OSSF) است. می توان از آنها در مناطقی که به سیستم فاضلاب متصل نیستند مانند مناطق روستایی استفاده کرد. پساب مایع تصفیه شده معمولاً در یک قسمت تخلیه می شود ، که این امر تصفیه بیشتری را فراهم می کند. 

طراحی سپتیک تانک پلی اتیلن

در طراحی سپتیک تانک از دو محفظه استفاده شده است که هر کدام مجهز به دهانه و پوشش دسترسی هستند و توسط یک دیوار تقسیم کننده با دهانه هایی از هم جدا شده اند که در میانه راه بین کف و سقف مخزن قرار دارد. فاضلاب وارد محفظه اول مخزن می شود و باعث می شود مواد جامد ته نشین شده و پساب ها شناور شوند. 

مواد جامد ته نشین شده به صورت بی هوازی هضم می شوند و باعث کاهش حجم مواد جامد می شوند. جز  مایع از طریق دیواره تقسیم شده به اتاق دوم ، جایی که ته نشینی بیشتر صورت می گیرد ، جریان می یابد. مایع اضافی ، اکنون در یک وضعیت نسبتاً شفاف ، پس از آن از محل خروجی به سمت محل تخلیه سپتیک تخلیه می شود.

سپتیک تانک پلی اتیلن

 

چرا سپتیک تانک پلی اتیلن

در این مخازن پلاستیکی، از رزین های پلی اتیلن به عنوان یک جایگزین عالی بجای سیمان و بتن استفاده می شود، زیرا ماندگاری آنها به همان اندازه نوع بتنی است، ولی در مقابل نصب آنها تقریبا نصف مدل بتنی زمان می برد و از نظر هزینه هم بسیار به صرفه تر هستند. بهترین گزینه برای فرآیند تصفیه فاضلاب در مجتمع های مسکونی و تجاری، هتل های و مجتمع های موقت و بین راهی، خودروهای کمپ و ون های مسافری، کلبه ها، ساختمان و کانکس ها قابل حمل، استفاده از سپتیک تانک پلی اتیلن است.

 

کاربرد سپتیک تانک 

  • نصب سریع و آسان
  • با دوام در برابر رطویت 
  • مقاوم در برابر تاثیر مواد شیمیایی
  • مقاوم در برابر تاثیر گازهای موجود در فاضلاب
  • مقاوم در برابر زنگ زدگی و اکسیداسیون
  • مقاوم در برابر زنگ خوردگی اسیدی و بازی

 

ساختار داخلی سپتیک پلی اتیلن

 مخزن سپتیک تانک از جنس پلی اتیلن ساخته شده است که اجزای تشکیل دهنده انها به شرح زیر است:

  • فلنچ ورودی:  فلنج یا همان لوله ورودی به سپتیک تانک است و می توان به عنوان اصلی ترین قسمت سپتیک از آن نام برد.
  • دیواره جدا کننده داخلی: این دیواره داخلی برای جلوگیری و ممانعت از ورود چربی های شناور معلق و لجن های موجود در آب ورودی، به مخزن زلال ساز (مخزن دوم سپتیک) ایجاد می شود.
  • مخزن اولیه: مخزن اولیه در سپتیک با یک بافل از قسمت دوم مخزن جدا می شود. در این قسمت ما بیشتری فعالیت را داریم و بالاترین حجم از سپتیک تانک پلی اتیلن در این قسمت مشاده می شود. چیزی حدود ۶۰ تا ۷۰ درصد از حجم کل مخزن سپتیک در این قسمت است.
  • مخزن زلال ساز (مخزن دوم): استفاده از این مخزن دوم برای ذخیره کردن و نگهداری آب تصفیه شده و بدون حضور فاضلاب و لجن شناور است. در اینجا حدود ۲۵ تا ۳۵  درصد از حجم مخزن سپتیک تانک دیده می شود.
  • لوله تهویه هوا: استفاده از این قسمت برای ایجاد یک فضای خالی جهت انتقال هوا و سایر گازهای موجود در فرایندهای بی هوازی و جداسازی فاضلاب به بیرون از مخزن در نظر گرفته شده است. هوای ایجاد شده در این محل شامل گاز متان و سولفید هیدروژن هستند که باید از مخزن به بیرون منتقل شوند.
  • فلنج خروج فاضلاب:  پساب و فاضلاب نهایی با استفاده از بافل و فلنج به بیرون از سپتیک منتقل می شود.

 

نصب سپتیک تانک پلی اتیلن

پس از خروج و فرایند جداسازی آب از فاضلاب، در نهایت آبی که مواد آن ته نشین شده از سپتیک خارج میشود اگر زمین قابلیت نفوذ پذیری زیادی داشته باشد می توان کانالی به عمق ۴۵ سانت تا ۵۰ سانت حفر کرده و پس از آن در آن تخلیه می شود و به داخل زمین می رود. اگر قابلیت نفوذ کم‌باشد چاهی در کنار آن حفر کرده و پساب در آن تخلیه می شود و اگر قابلیت نفوذ خیلی کم باشد و یا درکنار رودخانه یا دریا قرار گرفته باشد می بایست از صافی شنی جهت تصفیه پساب بعد از خروجی استفاده گردد.

 

برای مشاوره خرید سپتیک تانک پلی اتیلن به اینجا مراجعه کنید و یا با کارشناسان زلال آب پارتاک  تماس بگیرید

تلفن ها  ۰۹۱۳۸۶۶۴۳۴۷  و  ۰۹۱۳۳۳۷۵۲۰۰

 

وب سایت مهندس 360 هیچ مسئولیتی در قبال رپرتاژ منتشر شده بر عهده ندارد.

دیگران را با نوشتن نظرات خود، برای انتخاب این محصول راهنمایی کنید.

لطفا پیش از ارسال نظر، قوانین زیر را مطالعه کنید:
  • فارسی بنویسید و از کیبورد فارسی استفاده کنید. بهتر است از فضای خالی (Space) بیش‌از‌حدِ معمول، شکلک یا ایموجی استفاده نکنید و از کشیدن حروف یا کلمات با صفحه‌کلید بپرهیزید.
  • نظرات خود را براساس تجربه و استفاده‌ی عملی و با دقت به نکات فنی ارسال کنید؛ بدون تعصب به محصول خاص، مزایا و معایب را بازگو کنید و بهتر است از ارسال نظرات چندکلمه‌‌ای خودداری کنید.
  • بهتر است در نظرات خود از تمرکز روی عناصر متغیر مثل قیمت، پرهیز کنید.
  • به کاربران و سایر اشخاص احترام بگذارید. پیام‌هایی که شامل محتوای توهین‌آمیز و کلمات نامناسب باشند، حذف می‌شوند.
  • از ارسال لینک‌های سایت‌های دیگر و ارایه‌ی اطلاعات شخصی خودتان مثل شماره تماس، ایمیل و آی‌دی شبکه‌های اجتماعی پرهیز کنید.
برای ارسال کامنت باید عضو سایت باشید. برای ثبت نام / ورود به سایت کلیک کنید.