ورود/ثبت نام

تشک طبی یا طبی فنری؟

Medical or spring mattress?

دسته بندی: رپورتاژ
149 تعداد بازدید
0 تعداد کامنت
تاریخ به‌روزرسانی:
05 مرداد 1403
تاریخ انتشار:
05 مرداد 1403

تشک طبی؛ انتخابی مناسب برای افراد مبتلا به دردهای مفصلی

تشک طبی از موادی ساخته شده است که هنگام خواب از بدن و ستون فقرات شما محافظت می‌کند. تشک‌های طبی بافت سفت، سخت و بدون انعطافی دارند. چون از اسفنج‌های فشرده، یونولیت و فوم در بافت آن‌ها استفاده شده است. از این تشک‌ها با توجه به ضخامتشان، می‌توانید بین ۲ تا ۶ سال استفاده کنید. هرچقدر جنس تشک مرغوب‌تر و ضخامتش بیشتر باشد، عمر طولانی‌تری هم خواهد داشت.

تشک‌های طبی را فقط با توصیه پزشک‌های ارتوپد باید استفاده کنید. این تشک‌ها دردها و بیماری‌هایی مثل آرتروز و دردهای ستون فقرات را بهبود می‌دهند و لحظه‌های آرامش‌بخشی را برای شما به ارمغان آورند. تشک‌های طبی را می‌توانید در سایزهای یک‌نفره و دونفره بخرید. توصیه می‌کنیم برای خرید لحاف تشک و سایر کالاهای خواب.

مزایا و معایب تشک طبی، تشکی برای دوران نقاهت و بیماری

تشک‌های طبی برای دردهایی مثل درد کمر، درد گردن یا دیسک‌های کمر و گردن بسیار آرامش‌بخش هستند. به‌طور کلی، مزایای تشک‌های طبی عبارت‌اند از:

پیشگیری از دردهای عضلانی و جسمانی

درمان دردهای عضلانی و جسمانی

جذب گرما

کم کردن فشار روی نواحی حساسی مثل کمر، گردن و شانه

حفظ ساختار اندام‌های بدن هنگام خواب

بهبود کیفیت خواب

  • تشک‌های منفصل بر خلاف تشک‌های متصل فنرهایی جدا دارند. معمولا این تشک‌ها بهتر از تشک‌های متصل بوده و طول عمر بیشتری دارند. تشک‌های طبی فنری، اصولا از نرمی متوسطی برخوردار هستند. بنابراین برای افرادی که دچار گودی کمر هستند پیشنهاد می‌شود. چرا که سبب قرارگیری ستون فقرات در وضعیت مناسب برای این افراد می‌شود. تشک‌های طبی فنری همچنین برای افراد سبک وزن و کودکان پیشنهاد می‌شود. البته توصیه ما این است از تشک‌های طبی فنری منفصل استفاده کنید. همچنین بررسی کنید نرمی آنها بیش از حد نباشد.

تشک‌های طبی برای افراد مبتلا به دردهایی مثل کمر درد و گردن درد مناسب‌اند و فقط با تجویز پزشک باید استفاده شوند. در واقع، استفاده از آن‌ها برای افراد معمولی توصیه نمی‌شود. همچنین عمر تشک‌های طبی معمولا کمتر از سایر تشک‌ها است.

هنگام خرید تشک طبی می‌توانید روتختی یا رومیزی جدید هم بخرید تا علاوه‌بر اهمیت دادن به سلامت جسمانی خود، تنوعی در دکور اتاقتان ایجاد کنید. به این ترتیب با کمترین هزینه ممکن روح تازه‌ای به اتاق خوابتان بخشیده‌اید.

 

تشک طبی فنری؛ بهترین انتخاب برای داشتن خوابی راحت

تشک‌های طبی فنری یکی از انواع تشک‌های طبی به شمار می‌روند. در ساختار این تشک‌ها از فنر، اسفنج، پارچه و فریم استفاده شده است. تشک‌های طبی فنری در انواع سایزهای تک‌نفره و دونفره قابل خریداری هستند.

اگر دچار ناراحتی و دردهای عضلانی و مفصلی نیستید، تشک طبی فنری انتخاب مناسبی برای شما است. ماندگاری تشک‌های طبی فنری به نوع مواد سازنده آن بستگی دارد. قیمت تشک طبی فنری ارزان‌تر از تشک‌های طبی است. در سایت صفاهوم می‌توانید قیمت انواع کالاها مثل قیمت تشک طبی فنری، قیمت حوله تن پوش و سایر کالاهای خواب و حمام را مشاهده کنید.

 

تشک طبی فنری چه مزایا و معایبی دارد؟

تشک مناسب تشکی است که تعادل مناسبی از سفتی و انعطاف‌پذیری داشته باشد. سفت بودن تشک باعث نگه داشتن ستون فقرات در مناسب‌ترین شکل ممکن می‌شود. اما سفتی بیش از حد هم برای کمر ضرر دارد. پس باید میزان مناسبی از سفتی و انعطاف‌پذیری در تشک‌ها وجود داشته باشد که ستون فقرات را در بهترین حالت ممکن حفظ کند.

تشک‌های طبی فنری این تعادل را به بهترین شکل ممکن ارائه می‌دهند. از جمله مزایای تشک‌های طبی فنری می‌توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:

تشک‌های طبی یا طبی فنری 

تشک‌های طبی فنری تعادل مناسبی از سفتی و نرمی را به وجود می‌آورند.

این تشک‌ها فشار به نقاط مختلف بدن را کاملا پخش می‌کنند.

این تشک‌ها طول عمر مفیدتر و طولانی‌تری دارند.

تشک‌های طبی فنری خواب راحتی را برای شما به ارمغان می‌آورند. البته استفاده از این تشک‌ها برای افرادی که از دردهایی مثل کمردرد و گردن درد رنج می‌برند، مناسب نیست. چون فنرهای موجود در این تشک‌ها ممکن است به کمر یا گردن افراد مبتلا به دردهای عضلانی و جسمانی آسیب وارد کند.

 

تشک طبی بهتر است یا تشک طبی فنری؟

خرید تشک‌های طبی را باید با تجویز و توصیه پزشک انجام دهید. یعنی نمی‌توانید به میل خود یک تشک طبی انتخاب کنید. چون استفاده از تشک طبی بدون مشورت با پزشک عواقب خطرناکی را برای کمر و گردن شما به همراه خواهد داشت.

اگر به کمردرد و گردن درد مبتلا نیستید، تشک‌های طبی فنری انتخاب بسیار مناسبی برای شما هستند. اما اگر دچار دردهای مفصلی و جسمانی هستید، باید برای انتخاب تشک مناسب با یک متخصص مشورت کنید. چون در چنین شرایطی، با خراب شدن فنرهای تشک آسیب‌های جدی به بدنتان وارد خواهد شد.

دیگران را با نوشتن نظرات خود، برای انتخاب این محصول راهنمایی کنید.

لطفا پیش از ارسال نظر، قوانین زیر را مطالعه کنید:
  • فارسی بنویسید و از کیبورد فارسی استفاده کنید. بهتر است از فضای خالی (Space) بیش‌از‌حدِ معمول، شکلک یا ایموجی استفاده نکنید و از کشیدن حروف یا کلمات با صفحه‌کلید بپرهیزید.
  • نظرات خود را براساس تجربه و استفاده‌ی عملی و با دقت به نکات فنی ارسال کنید؛ بدون تعصب به محصول خاص، مزایا و معایب را بازگو کنید و بهتر است از ارسال نظرات چندکلمه‌‌ای خودداری کنید.
  • بهتر است در نظرات خود از تمرکز روی عناصر متغیر مثل قیمت، پرهیز کنید.
  • به کاربران و سایر اشخاص احترام بگذارید. پیام‌هایی که شامل محتوای توهین‌آمیز و کلمات نامناسب باشند، حذف می‌شوند.
  • از ارسال لینک‌های سایت‌های دیگر و ارایه‌ی اطلاعات شخصی خودتان مثل شماره تماس، ایمیل و آی‌دی شبکه‌های اجتماعی پرهیز کنید.
برای ارسال کامنت باید عضو سایت باشید. برای ثبت نام / ورود به سایت کلیک کنید.